Om jag har tur...

... så säljer jag scootern imorron. Råkade skriva på fb att jag ville ha en annan och hon som vi köpte den av, tog visst illa upp... Inte min mening, men jag har ju varit och klämt och känt på en ny med swivelhjul och vilken jäkla skillnad, den vi har blev ju helt drögig efter det... Så N sa att om vi kunde bli av med den här, så kunde vi köpa en ny efter jul när jag börjar jobba igen. Har inte letat aktivt efter en köpare, inte ens satt ut den på annons, men via en annan annons där jag puffade lite för vagnen, så hörde en tjej av sig... Vi har mailat typ hela kvällen, inte riktigt överens om priset, men nu när vi äntligen kom överens blev  hon velig och ville vänta med besked till imorron... Jag har ju inte mycket att välja på, vill ju bli av med vagnen, även om det blir till en betydligt mindre summa än vi köpte den för... Det var en dålig affär, vi köpte den för dyrt, men då trodde jag det var ett bra pris, tyvärr har det visat sig att det inte stämde riktigt... Kommer aldrig mer göra en affär utan att ha mera kött på benen än då... så vi kommer förlora på det, men men... Smällar man får ta.
 
Livet rullar på, snart bara två månader kvar på föräldraledigheten, sen väntar allvaret igen. Det känns faktiskt bra, men lite pirrigt oxå, jag ska ju byta ställe, fast det är ju ett nygammalt, har ju vikat där förut. Känns oki iaf, och borde nog höra av mig till både chefen och mina nya kollegor endera dagen.
 
Oj, klockan går, Nora kommer vakna strax och tycka att det är vällingdags, köpte fullkornsgröt till henne med hopp om att vi skulle slippa sena vällingen, men det verkar inte funka... Hade besök av en gammal vän idag, som sa att hennes dotter nog var två när hon tog bort sen välling, så känner mig inte så bekymrad. Å andra sidan har jag inte lyssnat på nån vad gäller mat och sovning, vad som funkar för en, funkar inte för nån annan, huvudsaken är att vi har rutiner som funkar för oss, och det har vi och har haft länge...
 
Nu värma välling, sova och hoppas på att jag blir av med vagnen imorron...

Kommentarer
Postat av: Liisa

Jag tog inte bort vällingen.. Saga valde att sluta själv:-).. lyssna till Nora och som jag sa: barn efterfrågar det de behöver... kram på er

2012-10-24 @ 10:11:55
Postat av: Lottis

Ja, hon kommer få den tills hon själv säger ifrån. Som jag skrev, så har jag än inte lyssnat på nån och försökt göra lika som nån annan, det funkar inte, men det är skönt att höra att andra har el haft det likadant, för vi verkar rätt ensamma med det här "problemet" som för mig inte är nåt problem, men som är det för andra... ;-)

2012-10-24 @ 22:06:21
URL: http://norasmamma.blogg.se
Postat av: Sofi

Jag slutade nog med Wille och Antons välling när dem var mellan 1,5 till 2år. Båda blev magsjuka däromkring och fick nått med tarmarna och skulle undvika mjölkprodukter i ett par veckor. Heller ingen välling till tarmarna hade läkt ihop. Dem låg 6dagar med magsjuka på olika tillfällen då såklart.
När dem fick äta det igen tyckte jag inte att det va någon idé att börja igen då dem redan hållit uppe i 2 veckor med den. Dem klarade sig på gröten.
Abbe höll på mycket längre med den. Som du skriver, man ska inte lyssna på andra. Jag har gjort det vid andra tillfällen och då har det inte blivit bra för deras kanske som sagt inte funkar för en annan. Nu ggör jag det inte längre. SÅ där gör du helt rätt tycker jag.
Fick du vagnen såld?
Kram

2012-10-25 @ 10:19:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0