Tynande tillvaro...

Ja, jag kan ju inte påstå att jag skriver så väldans frekvent, men jag vill heller inte lägga ner den... Å andra sidan ser det inte ut som att jag har så väldigt många följare kvar, och ärligt talat skriver jag ju mest för mig själv.
 
Har ett väldigt julpirr, och jag tror att jag smittat av mig på min dotter, som pratar om tomtar och julklappar mest varje dag. Vi har pratat rätt länge om att tomten kommer ta med sig henne nappar hem till tomtenissarna, och det är hon inte alls med på, så får se hur kul hon tycker det är när väl kommer dit...
 
Var hemma hos mamma och pappa idag på em, både mamma och jag är baktokar, och både hon och jag hade hittat nya recept, så här ska det nog bli både nutellakaka (fasen, jag har fika på jobbet nästa vecka, kan vara ett bra testområde för den, måste jag fundera på), mintgodis, bregottkakor och vaniljhjärtan (de två sistnämnda inte nya, men de brukar bakas till jul).
 
Vi ska fira jul här hos oss på juldagen, med N:s sida, jag ser fram emot det som sjutton, ordna eget julfirande med våra favoriter :-) Jul är så mysigt, så jag tror jag spricker snart :-)
 
I väntan på jul och advent, ja inte bara därför försöker jag ta hand om mig själv. Så just nu har jag hjälp av en kostrådgivare som talar om för mig vad jag ska äta och hur mycket. Det funkar över förväntan, och jag har gått ner 2.2 kg på en vecka. Tyvärr har magen pajat just nu, annars känns det riktigt bra. Mens om en vecka ca också, vilket medför ganska mycket sug, så ikväll gjorde jag variant på mellanmålet, som egentligen skulle varit tärnat äpple med keso och kanel, och värmde äpplet i micron med lite, lite honung och tog kvarg till, riktigt gott. Inte fullt så nyttigt som från början, men ok. Bara det inte blir nån vana.
 
Turkiet ja, det känns som det är längesen, men hur eller som så hade vi en underbar vecka, med mycket sol och bad, god mat, god dricka, häftiga åskväder och underbara omgivningar. Det blir Side en vecka nästa år också, men då lite utanför med massa vattenrutschbanor, så barnen, både stora och små, kan få sitt lystmäte på det. Var ju små banor på det här hotellet, men de var bara igång korta perioder på dagarna, trist. Nora åkte hej vilt, så tror att nästa ställe kommer passa henne perfekt. Det är dessutom ett mera nordiskt hotell, med bamseklubb (hon är inte anmäld, men ändå), med mera nordiska gäster, det vi var på nu var mycket tyskar och holländare.
 
Nej, nu är klockan 22:30, jag som bara skulle uppdatera Ullaredslistan med ett par saker efter kvällens Dessertmästarna... Ullared blir det som vanligt i början av december med kusingänget, ska bli så kul :-)
 
Nej, sova. Öppnar imorron, och eftersom vi går kort, och jag är ensam på morgonen, så gäller det nog att vara pigg. Dessutom är jag dyngförkyld och skulle helst vilja vara hemma, jag med... men bara att jobba på...
 
Natt natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0