Blandad kompott!

Vi börjar väl med det positiva :-) Från att i princip varit paniskt rädd för pottan och toan har nu Nora kissat på pottan två dagar i rad :-) Det funkar än så länge bara när hon är ute och är naken, men när hon säger att hon vill ha blöja och ska kissa, så ber vi henne att sätta sig på pottan istället, och det funkar :-) Stort framsteg, hon får massor med beröm och hon är jättestolt :-)
 
Andra positiva är väl att det är varmt, skönt och soligt, och att vi äntligen kommit till att fixa våra pass idag, jag och N. Nu borde det vara fritt fram till Turkiet om två månader :-)
 
Tredje då. Tja, vad ska det vara? Att vi har semester, och att den börjat så bra den bara kan... nästan.
 
Nästan, ja, det kommer vi till nu. Jag är så fruktansvärt arg, ledsen och besviken ikväll, så hälften vore nog, tror jag. Tyvärr är jag inte förvånad, och jag är rätt arg på mig själv att jag inte fattade att det skulle bli precis likadant som tidigare, jag borde lärt mig. Men tiden har väl polerat ärren... Nej, nu låter det dramatiskt, så är det inte. Bara det att när nån säger att vi ska vårda vänskapen, då förväntar jag mig att det vård från båda håll, inte bara från ett, men som sagt, jag borde lärt mig... Vi skulle höras ikväll, men jag har helt enkelt skitit i det, vet inte vad jag ska säga, vet inte om det finns nåt mer att säga. Det är jag ledsen för, för det var inte så här jag ville att det skulle bli, men tyvärr trodde jag väl innerst inne det när det blev som det blev... Bara det att jag är så småsint att jag skulle vilja "ge igen" på nåt vis, få hen att förstå att jag faktiskt blivit sårad och faktiskt blivit det flera gånger, för det tror jag inte hen förstått, fast jag försökt förklara hur jag mått och hur jag känt...
 
Det jag är mest ledsen för är nog egentligen att det inte var jag som föreslog det här från början, utan att det var hen, och som var jättepositiv och glad för att vi äntligen skulle ses... Sen har läget visserligen ändrats något för hens del, men vill man något, då går det mesta att fixa, men... nä, tydligen inte.
 
Nu ska jag inte älta mera, utan se om vi kan få nån strönatt på nåt hotell nånstans, så vi kan hitta på något iaf, men det är väl ingen större risk så här års... Hänga tvätt ska jag göra också, och sen får det nog bli sängen. Imorron blir det trevligheter iaf, då ska vi fika med vänner och barnen, som längtar efter varann, ska få leka så mycket de orkar :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0