Listan 2013

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut?
Det gjorde jag säkert, men inget så omvälvande att det är värt att minnas tydligen...
 
Vilka länder besökte du? Turkiet, kommer defintivt få fler besök :-)

Vad var din största framgång 2013? Ska väl vara att jag tog tag i mitt liv igen och gick ner mina gravidkilon. De är borta nu, men några kilon till ska försvinna, typ en fem el så, sen är jag nöjd :-)

Bästa köpet? Ska väl vara bergvärmeinstallationen som gjordes under hösten. Det kostade en del, men i slutändan kommer det bli bra, det här.

Gjorde någonting dig riktigt glad? Jag är ganska glad för det mesta, men min familj gör mig alltid glad, mina goa kollegor gör mig också glad för det mesta :-) Och att få sjunga med min kör såklart :-)
 
Och ledsen? Nä, kan inte påminna mig att jag var speciellt ledsen faktiskt.

Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2013? "I like to move it" från Madagascarfilmerna, eftersom Nora älskat dessa filmer hela året och showar och dansar som sjutton till den låten. Annars är det nog Stiftelsens "Utanför Din Dörr" och "En Annan Värld". Inte för något speciellt utan för att det är dessa låtar som fastnat hos mig.

Var du gladare eller ledsnare 2013 jämfört med andra år? Nja, varken eller, tror jag, men sen jag blev förälder är alla känslor större på något vis. Svårt att förklara, det är intensivt mest hela tiden med en tvååring i familjen :-)
 
Vad önskar du att du gjort mer? Inte lagt av med träningen efter Turkietresan, då hade jag antagligen gått i mål viktmässigt redan under hösten...

Mindre? Ätit... det mesta!

Blev du kär i år? Man kan nog inte kalla det "kär" efter 13, snart 14 år...

Favoritprogram på TV? Hela Sverige Bakar, Sveriges Mästerkock och såklart Grey´s Anatomy, min absolut favorit :-)

Något du önskade dig och fick? Inga stora önskningar i år.
 
Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Var hemma och firade med familj och vänner, men var även inne i stan och var med på nationaldagsfirandet i stadsparken och tittade på Noras ena kusin som drillade och. Att fylla 36 är väl ingen större sensation dock...

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Att Nora sluppit alla förkylningar och febertoppar under våren, och att jag sluppit den hemska förkylningen från september till december som till slut gav min en gräslig bihåleinflammation. Efter att jag tjatat mig till penicillin (jo, jag känner fortfarande igen tecknen från min tid med förstorade halsmandlar och ständig sjukdomskänsla i kroppen), så blev ju det också bättre.

Vad fick dig att må bra? Min familj, min goa lilla tjej. Du förgyller mina dagar :-)
 
Är det något du saknade 2013 som du hoppas på 2014? Nej, jag tror inte det.

Vem saknade du? Min K, som flyttade till andra sidan landet i slutet av 2012. Vi har inte setts sen dess, inte hörts nåt vidare heller, ett sms lite då och då... :-/ Vi försöker bättra oss, men det återstår att se om vi lyckas...
 
De bästa nya människorna du träffade? Nya människor var det nog lite skralt med i mitt liv under 2013, om man inte ska räkna mig viktgruppen jag gick med i i FB, en riktigt bra och peppande grupp med massa goa människor, som hjälpt mig massor på vägen mot mitt mål :-)

Högsta önskan just nu? Jag har en hel del önskningar, och kanske en som är något starkare än de andra, men saker och ting blev så futtigt igår när jag vi fick ett väldigt tråkigt besked på jobbet. Det handlar om en av våra föräldrar och jag vill inte skriva mer om saken, men ibland är det viktigt att ta vara på de små sakerna i livet... Dock har jag önskningar, som att vi ska få vara friska och må bra, att vi ska ha det bra ekonomiskt och sen har jag några större önskningar också, och en speciellt, men den behåller jag för mig själv ett tag till ;-)
 
Listan hittad och "snodd" från Annika Herlitz :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0