Inte min dag idag...

Nope, började på förmiddagen när jag skulle gå ut. Då går dragkedjan på jackan som jag köpte för inte ens två månader sen sönder... Öglan på själva draggrejen gick av... Kunde trycka dit den, men den kommer inte sitta kvar. Så hem och leta kvitto, var rätt säker på att det inte fanns kvar, men se på fan, det gjorde det! Så imorron är det jag som ringer, och jag tänker begära pengarna tillbaka, för jag vill inte ha en likadan och riskera att samma sak händer igen. Inget direkt känt märke, jag gav 600:- för den, hade kostat det dubbla och då får skiten fanimig hålla längre än så här...! Tyvärr måste jag ringa, köpte den på Sportsoutleten i Ullared.
 
Innan jag åkte hem plingade det i telefonen att grejerna från lekmer kommit. Märkligt nog till mig den här gången, eftersom man lever på rätt liten fot, så kan man ha barnstorlek ibland. Beställt ett par vinterkängor och ett par löparskor... Packade upp, inser att de som packat grejerna är blinda, eftersom jag fått ett par kängor i fel storlek och fel färg, men det står rätt på förpackningen, puckon som jobbar på lekmer alltså, och löpardojorna funkar storleksmässigt, men det finns ingen stabilitet i dem över huvud taget och att jag ska springa el pw:a i de där finns inte på kartan, mina fotleder är dåliga sen innan, behöver inte bli sämre... Så nu har jag skrivit ett surt meddelande till dem och imorron åker paketet tillbaka!
 
Så nu måste jag leta annan jacka, har hittat ett par kandidater ikväll, får se om det blir nån av dem. Färgen var egentligen inte det jag tänkt mig, mörkblått är tråkigt, men praktiskt, och vitt är snyggt, men fruktansvärt opraktiskt... Iaf med en tvååring som hänger och klänger på en med skitiga skor och även annat som inte är så rent alla gånger... Men det lutar åt den vita iaf... Fast jag ska se vad de säger imorron först, om den andra jackan.
 
Och nu ska jag sova och hoppas på att de är schyssta imorron och låter mig få pengarna tillbaka för jackan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0