Ibland känns livet lite...

... extra bra :-) Jag och N hade ett väldigt bra samtal igår kväll (läs inatt förresten, klockan var fasen nästan ett...) och kom fram till åtminstone ett bra beslut. Vad som sen händer, det vet vi inte, men det känns bra att ha pratat om det och att vi tänker likadant. Vi har en lite spännande tid framför oss :-) Och kryptisk är jag och kryptisk kommer jag fortsätta att vara. Tänkte skriva det jag skrev allra för här på FB igår, men insåg innan jag ens hade börjat skriva att en sådär 5-6 st direkt skulle fråga varför, och sen skulle jag få skit för att jag skriver A, men inte B, för livet kan ju inte få kännas lite extra bra bara för att, inte på FB iaf... ;-)
 
Sur är jag! Hade hittat en Didriksson Theron-overall till Nora, med 40% rabatt på en web-butik, gissa två gånger om jag hann få med en...? Nej, när jag skulle beställa hade den sänkts 10% till och då hade det väl bara svischat till kan jag tro, så var de borta. De hade bara strl 80 kvar och det har hon ju nu, det lär hon ju inte kunna ha nästa år... Har kollat runt lite på andra, men dels så är de dyrare och sen finns inte den modellen... Hittat en annan overall från NameIt på lekmer, men jag vet inte riktigt... 3000 i vattenpelare är inte mycket, inte för en aktiv unge som Nora... Så jag avvaktar lite, tror jag. Fast sur är jag! Gjorde ju ett sånt klipp med hennes tvådelade Didrikssondress som hon har i år...
 
Ska försöka sälja av lite kläder i veckan, tänkte jag. Bl a en overall som jag köpte av en tjej förra vintern, som var förstor då, Nora gillar den INTE, och jag kan förstå henne. Är lite av en bebismodell, och det blir väääldigt mycket löst tyg i ryggen... Sen ett par Nova Star-chinos som hon aldrig använt, modellen passade inte henne. De är aldrig använda, bara tvättade. Får se vad jag mer kan hitta i gömmorna :-)
 
Nu ska jag beställa mig två par skor, från lekmer faktiskt. Vinterkängor och löparskor till det facila priset av 579:-, 50% rabatt på bägge, tror jag. Ibland är det helt ok att leva på liten fot ;-)
 
Natti natti!

Kommentarer
Postat av: liisa

Jag tycker att den Bästa overallen är fix från lindex.. har en overall från didriksson till saga nu och hon blir blöt på benen.. och så minsksr vattenpelaren när den tvättas... och så är det skillnad på pris :-)

Svar: Hade Fix förra året. I år har hon ett tvådelat från Didriksson som är superbra, en ärvd overall från kusinerna (mest som extra, hon är nr 3 som har den och det märks) och en overall från Ullared. Den från Ullared är fantastisk, varm, följsam och hon har inte varit blöt en enda gång. Tyvärr kan jag ju inte vara säker på att få tag på samma nästa år, annars hade det garanterat blivit en sån till :-) Jag vet att vattenpelaren minskar efter tvätt, men jag vill gärna ha en ganska hög från början iaf. Köper aldrig typ Didriksson till ordinarie pris, försöker alltid köpa typ så här års, till rabatterat pris, klipp är alltid trevligt att göra ;-)
Charlotte Flink

2014-01-27 @ 21:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0