Hur ska det gå?

Hur sjutton ska vi lyckas vända tillbaka till jobbtider efter den här lååånga och lata ledigheten? Nora somnade för typ 20 min sen... Visserligen har hon haft ont i magen i em och det störde henne lite även ikväll, för hon var trött redan vid 21, men sova skulle hon inte... Tur att N jobbar em kommande vecka, så det blir lite  mjukstart för henne. Dessutom jobbar ju jag bara tisdag och sen ledig onsdag igen. Och N är ledig på fredag, så hon behöver ju bara vara på fsk tis och tors.
 
Jag brukar inte ha nån vidare jobbångest efter semester och längre ledigheter, men helt plötsligt har jag det... Jag vill inte jobba! Jag vill gå här hemma och skrota med familjen. Säkert skulle jag tröttna på det med, men jag känner bara att jobbet drar igång med dunder och bra direkt, där är det ingen soft start... Och jag orkar inte! Nä, jag orkar inte ens skriva... Det kommer bli bra när jag väl är där, det vet jag, men just nu... näe!
 
Och så ta tag i livet igen! Bort med socker och onyttigheter, resa i år igen i september, då SKA jag har nåt mitt mål, var ju så nära i höstas, men nu har jag tappat allt, tror jag. Jag vet vad jag måste göra och jag har börjat, nu ska jag bara fortsätta också! Det har gått förr och det ska gå igen!
 
Men nu ska jag försöka komma i säng, inte så trött, men kan läsa lite och hoppas John Blund snart är på ingång, jag måste också försöka vända tillbaka dygnet...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0