Det bara bubblar...

... ord, meningar och funderingar ur den där lilla skruttan, som just nu ligger i sin säng och sover sött. Igår var hon med mig på toan (ha, glöm att man får gå på toa i fred...), och efter att ha försökt sätta på vattnet och trycka på tvålpumpen, så hittar hon den lösa toapappersrullen, "titta mamma, här är pappersrullen..." kommer det sen. Hallå, när sjutton har du hört nån prata om pappersrullen...? Och när lärde du dig säga det? I helgen satt vi och läste, och i en av böckerna var det en elefant, "mamma, elefanten har snabel..." Ja, det har den, och när snappade du upp det då?? Alltså, hon är så jäkla vetgirig, så jag hinner inte med.
 
Hon älskar att pilla med surfplattan. N har lagt hennes appar på en egen sida, hon kan inte låsa upp den än, men snart kan hon garanterat, var så säkra, men bara någon låst upp den åt henne, så bläddrar hon snabbt fram sin sida och startar det hon ska göra. Likaså på min telefon, och den kan hon (tyvärr) låsa upp själv... Ungen är 2,5 år och snart är hon duktigare än mig på tekniska prylar...
 
Ikväll rotade jag fram min zumba-skiva till kinectet, var tvungen att ta tag i mitt liv igen och röra på mig. Åkte visserligen pulka och gick en kort promenad i eftermiddags, men kroppen ville mera. Körde några låtar och blev sjukt svettig, kändes skitbra. Nora älskar att köra kinect, så hon dansade på, hon med :-)
 
Har inte lyckats låta bli godiset sen förra veckan nån gång, dumt att köpa hem, men var så jäkla sugen i fredags att jag inte kunde stå emot. Köpte alldeles för mycket, det finns fortfarande kvar, men igår och idag har det gått bra. Ätit riktigt bra idag, gröt och knäckebröd till frukost, ägg, keso och grönsaker till lunch och kyckling och ris till middag. Avslutade med knäckebröd med ägg och keso nu ikväll, så nu ska jag bara torka håret, så ska jag hoppa i säng. Plåstra om min tumme också, som sprack förut, satans vinter och kyla som ska misshandla mina händer...!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0