Det ligger...

... just nu en film på Aftonbladet, en helt hemsk film, från Malaysia med en mamma som misshandlar sin bebis... Jag var dum nog att börja titta på den, fast jag visste redan innan att jag skulle må så jäkla dåligt... och nu kan jag inte sluta gråta... Lilla, lilla tjejen, vad har du gjort för ont här i världen?? Det enda jag vill just nu är att slå ihjäl din mamma, men då skulle jag egentligen inte vara bättre själv... Man slår inte barn! Inte sina egna, inte andras, inte något barn! Det enda jag kan hoppas på är att du blivit omhändertagen och har det bra idag, snälla någon, säg att det är så... :'(
 
Jag har inte skrivit härinne på länge och det var nog inte det här jag tänkte skriva om när jag nu äntligen kom till igen, men det hjälpte att få det ur sig... Men jag kommer aldrig att förstå de som väljer att slå sina barn, för det är ett val! Oavsett om det ligger sjukdom bakom eller något annat... Du kan välja att dra handen i väggen istället för ditt barn. Du skrämmer antagligen barnet oavsett, men du slår åtminstone inte barnet! Jag förstår antagligen inte problematiken kring det här, och talar i sak som jag inte har en aning om eftersom jag aldrig varit utsatt själv, utsatt någon annan för det, eller ens upplevt det på jobbet... än så länge, det kommer nog tyvärr... Men att barn far illa på ett eller annat sätt kommer alltid att beröra mig grymt illa. Etter värre har det blivit sen Nora kom, jag klarar inte av att se eller höra någonting längre där barn far illa utan att må dåligt och börja gråta...
 
Nä, jag får skriva nån annan kväll. Nu vill jag sova, för det här tog all min ork som var kvar...
 
God natt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0