Kikade precis in...

... på bloggen och kände att det där tråkiga inlägget kan inte få stå överst längre... Det har dessutom löst sig, så slutet gott allting gott!
 
Jag är helt pirrig av olika orsaker. Dels för att Ullared närmar sig, lite mindre än tre veckor dit. Advent närmar sig ännu snabbade, lite mindre än två veckor dit. Mitt julpirr har jag kvar, ser julfilmer och lyssnar på julmusik så det står härliga till. Äter pepparkakor med ädelost (enda gången pepparkakor är goda) och har börjat byta gardiner så smått, de som är kvar åker nog upp i helgen som kommer. Saknar till två fönster, och har hittat på Jotex, men skulle egentligen vilja kika i Ullared också, så får se om jag har lite is i magen. Jag är sugen på att baka och göra godis, men det får nog vänta en liten stund, ska iaf köpa saffran och vit choklad på onsdag när vi handlar.
 
Men det var ju pirr det skulle handla om. Ja, det är pirrigt det jag skrivit också, men det finns ju något annat som är ändå pirrigare och som gör mig helt varm och lycklig i hela kroppen. Och det är att jag har bebispirr alldeles i min närhet, på jobbet närmare bestämt. Läs noga nu, snälla människor, det är alltså inte jag som är gravid (liiite sugen är jag dock, men det kan vi prata om en annan gång). Jag är inte avundsjuk på min kära kollegas illamående och trötthet, men jag är gräsligt avundsjuk på känslan och blev helt bebissjuk när jag fick veta. Nora är ju ingen bebis längre (även om hon väl alltid kommer vara min bebis)...
 
För övrigt lever vi i renoveringskaos. Tvättstugan ser ut som ett smärre bombnedslag, det är inlagt en matta och spacklat, sen ser det ut som ett krig... Vi ska fortsätta imorron, slipa väggarna och grundmåla fönster. Det kommer bli gräsligt bra när det blir klart, men det är en stund dit... Får se om det blir IKEA i helgen för lite inredningsshopping!
 
Nu ska jag borsta lite tänder och hoppa i säng, ska visst vara på jobbet 6:30 imorron...
 
Natt natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0