Det är spretigt!

Egentligen inte alls konstigt att jag inte lyckas med konststycket att gå ner i vikt. Herregud, så mina tankar spretar hela tiden. Undrar om jag nånsin är fokuseras numera?? Ska vara på Nora då, men annars far tankarna åt alla håll...
 
Det finns så mycket jag vill. Jag har planer på att skriva en bok, jag är faktiskt sugen på att börja jobba igen, jag vill bli gravid igen, mm...
 
Boken ja, jag har en skitbra idé, tror jag, men måste reserchea lite till. Ingen mening att skriva den om det redan finns 102 likadana...
 
Jobbet börjar kännas bra. Jag tror vi börjar vara färdiga med att vara hemma, Nora och jag. Det är ganska knepigt att aktivera henne om dagarna, om det inte handlar om musik förstås. Att vi sjunger, hon och jag, är ganska kul, men bäst är ösig musik som man kan dansa till. Shit, vad hon shakar ;-)
 
Och sen det där med gravidbiten, det måste jag fundera lite till på...
 
Inte ens nu, när jag försöker skriva här kan jag vara fokuserad. Jag har varit uppe hos Nora som tappat "titten", jag har slängt lite i återvinningskorgen och jag har röjt upp på köksbänken och laddat diskmaskinen, så det bara är att köra igång den imorron.
 
Får se om det blir ÖF imorron el om vi håller oss hemma, Nora har inte riktigt varit sig lik, lite febergräns och ganska gnällig. Hon blir jätteledsen ibland och tar sig åt munnen, så tror det är tänderna som bråkar med henne, hon har två el tre på gång, jag får inte kika så länge så jag hinner se ordentligt. Lät henne slippa tandborstningen ikväll, för i morse blev hon så himla ledsen, tror hon är jätteöm, lilla skrufsan... :-(
 
N fyller år imorron, vi ska inte fira något vidare, en kompis till honom kommer på kvällen, men annars blir rätta firandet på lördag, då vi firar med släkten, vi blir inte jättemånga, men måste fixa lite fler stolar i veckan.
 
Funderingar, var det ja. Hele huvet fullt, skulle en kunne säge... Nån gång ska jag bringa ordning på dem, men just nu ska jag dricka upp min blåbärssoppa och göra mig klar för sängen. Natten till idag innehöll inte alltför mycket sömn, så ganska lummig i huvudet nu... *gäsp*
 
Natt natt!

Kommentarer
Postat av: Sofi

Jag har bara en vecka kvar av mammaledigheten nu. Med blandade känslor. Känns inte som jag är redo o släppa Adam till dagis fast jag måste nu.

2012-10-08 @ 18:31:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0