Känner att jag...

... blivit lite bortskämd med att Nora sover så länge mitt på dagen nu. Det är jätteskönt med ett långt rejält sovpass istället för de små halvtimmespassen hon höll på med förut. Hon har snart sovit en timme, jag borde ha strukit sista juldukarna, men det hinns väl med senare...
 
I em ska skrutt till tandläkaren för första gången. Vad jag har förstått på andra som varit där är att det fokuseras mest på matvanor och dolt socker, för öppna munnen kan de bara glömma att hon tänker göra. Dessutom är det en manlig, så jag är glad om hon inte är ledsen hela tiden...
 
Förra inlägget blev jag inte riktigt klar med. Nora vaknade mitt i, och sen skrev jag klart senare, och då hade jag tappat tråden, borde inte ha publicerats just då, tror jag, men skit samma. Var ju inga brännande ämnen som togs upp, så... Bara det att när jag läste det senare, så kände jag att det var inte riktigt klart...
 
Igår vad jag och hälsade på på nya jobbet. Blir nog bra, tror jag, men helst av allt skulle jag nog vilja gjort något annat... Kan känna att jag borde tagit tag i vissa bitar nu när jag jag varit hemma, som jag velat göra... Mina författardrömmar ligger ju där och gror fortf. Har två idéer och den ena borde jag faktiskt ha försökt sjösätta, egentligen den andra oxå, men min bästa kritiker och påpushare flyttade och det är inte lika effektivt att bli pushad via telefon och mail... Nu väntar hon på ett utkast som jag lovade skriva och skicka så hon fick läsa, men det är några veckor sen... Jag vet ju vad jag vill skriva, varför är det då så ärans svårt att få det på pränt...??
 
Nej, det har jag inte tid att fundera över nu, Nora vaknar strax, sen måste hon snart ha käk och sen tandläkaren. Ikväll ska vi hem till mamma och pappa, så Nora får bada i badkaret. Sen hoppas jag att hon somnar gott, så jag får se Bönderna. Insåg när jag läste tidningen förut att det inte är nåt Grey's ikväll, nån jäkla film istället, vet inte varför, för de sa förra veckan efter det avsnittet att det skulle vara ikväll. Annars kan de ju säga att det är något annat, men näe... Nåja, inte mycket att göra åt, kan ju kanske komma i säng lite tidigare ikväll då, annars hade jag inte tänkt duscha förrän efteråt, så nåt gott iaf.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0