Ja, då får vi se...

... hur långt jag hinner. Nora sover, borde sova i iaf en timme till, men man vet ju aldrig med fröken fis...
 
ÖF idag, trevligt som vanligt. Var en tjej med idag som inte varit med förut och nu tycker jag nästan synd om det kommer nya, vi är nog rätt dåliga på att ta hand om dessa, men å andra sidan är det högt i tak i gruppen och har man något att säga så säger man det. Jag hoppas att det lyser igenom att vi är som vi är, pratiga och skrattiga allihop och att alla är lika mycket värda och välkomna. Kommer nog sakna våra måndagar och onsdagar i vår...
 
Skrev en status på FB i veckan, om en nära vän som jag plötsligt insett blivit en bekant bara. Ja, tyvärr är det så, jag vill verkligen inte det... Tror nog inte att vännen heller vill det, men när man aldrig ses (det är över ett år sen nu, och h*n bor ett rätt bra stycke härifrån), pratar sporadiskt i telefonen och skickar lite mess, då blir det inget nära över det hela, då blir man som vilken vän/bekant som helst. H*n stöttade mig jättemycket genom IVF-behandlingen, jag kunde älta så mycket jag ville och h*n bara lyssnade och fanns där. Sen blev det en del krångel med jobb och flytt och husförsäljning för deras familj och då kunde jag återgälda, det kändes bra, men det sköna med vår vänrelation var att den var så kravlös. Det ska väl vänrelationer vara, men alla funkar ju inte så... Jag tycker iaf att det är tråkigt att vår relation i princip inte finns alls längre, men det är svårt när det mest blir envägskommunikation...
 
Var in på en blogg precis och vad ser jag där, en bild på ett litet barn, blåslagen och sydd och sen en text om barnmisshandel... Jag fattar att det är viktigt att belysa det här, det är inte det, men jag mår så jääääkla dåligt av dessa bilder och texter... Jag lider så med dessa barn och tårarna rinner varje gång. Det var illa innan Nora fanns, men nu är det sju resor värre... Jag klarar bara inte av det! Jag är inte stolt över att vara så... påverkbar, och jag förstår väl att det är så man vill att reaktionen ska bli kanske, men finns det inget annat sätt?? Det är lika illa om dessa bilder läggs ut på FB, jag mår bara dåligt...!
 
Så, nu har det runnit lite fler tårar medan jag skrivit det sista... Jag skulle vilja skriva på ett annat sätt, för inte ens hälften av det jag vill ha fram kommer fram, för det är inte det att jag vill att dessa barn ska stoppas undan och inte synas, för då finns inte problemet, men det måste finnas andra sätt... Sen blir jag så arg... på alla dessa föräldrar som fått förmånen att få dessa barn och kastar bort sin gåva sådär...!!! Och nu tappade jag tråden för Nora vaknade, men somnade igen... Så det får väl vara bra för den här gången...!
 
Ska strax börja med maten, tänkte bara att lillhjärtat däruppe skulle få sin timme, allt därutöver är bonus, men en timme behöver hon nu när hon bara sover en gång, och det är ungefär en kvart kvar, sen blir det att brassa köttfärssås och spagetti, se vad Nora tycker om det den här gången. Pastan äter hon, men köttfärssås, nee, helst inte...
 
Nej, ska vika lite tvätt och plocka fram köket innan oxå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0