Har av någon anledning...

... oerhört svårt att sova just nu... Vet inte varför, Nora är ju fortf rätt täppt i näsan, men sover bra och låter inte speciellt mycket. Dessutom ligger hon mestadels i sin säng, kommer bara över till mig framåt morgontimmarna... Så himla trött om kvällarna, men kan ändå inte lägga mig... N jobbar natt den här veckan och jag går sällan och lägger mig mindre än en timme efter att han åkt, och han åker ca 22:30... Ikväll kanske det går lättare för Nora vaknade 7 i morse och det är tidigt för att vara henne...
 
Eftersom hon vaknade nästan en timme tidigare än hon brukar, så betydde det att när klockan började närma sig 12, så var det en mycket trött liten tjej här, kan säga att hon sovit i 1.10 nu, utan minsta pip och utan nässpray. Hon tvärslocknade när vi åkte hem från mamma och pappa. Tog bilen för i vagnen hade hon somnat redan när vi gick dit... och det hade inte blivit bra. Det är ju inte direkt långt dit och hem hit, men vid skolan åkte ögonen på fröken igen... Igår sov hon 40 min och vaknade 13:15 och höll ut till 19:45, så skulle hon vakna nu tror det skulle bli alldeles utmärkt, men hon får en halvtimme till om hon vill.
 
Tänkte ju att vi skulle gå på ÖF idag, men hon var så himla snorig och täppt i morse, så efter mycket velande bestämde jag mig för att låta bli. Åkte förbi när vi åkte till mamma och pappa, men det var inga bilar alls där, så tror faktiskt inte att det kom nån idag. Många sjuka vet jag och en del upptagna med annat.
 
Imorron blir det iaf Figeholm en sväng, oavsett snorande. Det är väl inte direkt så att hon hade smittat nån idag, det är ju en "gammal" förkylning, men det blir lite äckligt när det är så många barn som är på och suger och snuttar på samma leksak. Imorron är de bara två, då är det lättare att ha koll.
 
Åhh, jag insåg igår när vi kom in till stan att jag har julpirr :-) Granen var uppsatt på Stora torget och även i rondellen efter Maxi stod det en gran. Igår kväll var och hämtade ut ett Jotex-paket med lite julgrejer i, och då var granen vid Apoteket tänd, så himla mysigt :-) Har bakat lussekatter, som inte blev bra, torra och fula blev de... Börjat plocka i julgardinerna, har tänkt stryka sen i måndags, men fortf inte fått fingrarna ur och året julkort är förhoppningsvis på väg snart, och såklart har jag ju börjat lyssna på julmusik :-) Till och med radion har fått spelet i år och redan börjat med julmusik, det har väl aldrig hänt förut. Brukar ju vara typ sista veckan före julafton de kan spela lite... Då är det bra med julradio. Och julkören oxå förstås, det är advents- och julsånger för hela slanten nu :-) I år ska det vara midnattsmässa på julafton och kören ska sjunga. Jag tror jag tänker övertala hela min familj att gå dit, för jag tror inte jag kan tänka mig något mysigare än en upplyst kyrka med levande ljus, granarna tända därframme och julsånger :-)
 
Och nu borde jag fått något vettigt gjort, men istället har jag bara suttit här och ätit godis, och det är ju verkligen något som jag behöver äta... *suck*

Kommentarer
Postat av: Sofi


Adams förskyldning slog till igår eftermiddag, så inget dagis idag. Hans nästa rinner hela tiden och har stått utan nässpray inatt till honom. Hade tänkt och fylla på sånt i förrådet imorrn. Typiskt att skiten inte hade kunnat vänta några dagar till för jag misstänkte att det skulle slå till snart här. Vi kommer aldrig undan!!!! Ha en bra dag Kram Kram

2012-11-22 @ 07:43:19
URL: http://www.sofiisplace.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0