Det är så skönt...

... att Nora bara sover en gång om dagen för det mesta numera. Tyvärr hade vi lite svårt att komma upp i morse, så har jag otur så sover hon inte så länge idag, vilket kommer betyda att det blir en ganska tråkig kväll, och då tycker jag lite synd om Noras mormor och morfar som ska vara barnvakt ett par timmar. Jag ska iväg på kören, julkören börjar ikväll :-) och det är så mysigt. Vi sitter ju ihop i princip, Nora och jag, och jag måste börja mjuka upp det där lite. Visst, hon accepterar andra och är inte svår på så vis, men det är lite knackigt ibland... Det är ju oftast bara hon och jag om dagarna, och jag vet att jag har lite svårt att släppa på kontrollen, för jag vill ha det på ett visst sätt, Nora har vant sig vid att ha det på ett visst sätt och jag vet ju att jag är jättefjantig, för såklart överlever hon om det inte skulle vara på vårt sätt en el ett par dagar...
 
Tog kontakt med Babyproffsen i Linköping förra veckan, angående vagnen, där tyget som sitter fast i sittdelen och som man fäster runt bygeln har börjat repa upp sig. Kommer nog bli lite fajt om det, då Emmaljunga håller fast vid sin 6 månaders garanti, trots att felet uppkommit senare (vi använde inte endast sittdelen efter ett halvår, då hade vi quadroliften kvar...) och att det är vanligt slitage. Det köper inte jag! Jag anser att det är dålig sömsmån, för hade det varit sytt ordentligt hade det inte kunnat bli så, oavsett om man har ett pilligt barn el inte. Nora pillar en del på det nu, men det är ju för att hon ser det... Nä, det kan bli en liten historia det här, får ser vart det slutar. Mailade bilder och kvitto till BP i förra veckan, så skulle de i sin tur ta kontakt med Emmaljunga. Tycker det är bedrövligt att det ska vara så här på en så pass dyr sak...!
 
Nu borde jag ta tag i mitt liv och ringa lite samtal som jag inte lyckades lösa i förra veckan, bl a att få till en fotografering av Nora. Vi har ju massa fina bilder, men N tycker att vi ska ha lite studiobilder oxå, och visst, men jag har inga pengar till det. Det är fattigt nu, så här i slutet av ledigheten, jag snålar så gott jag kan för att vi ska få en bra jul och att jag ska kunna bidra med lite oxå...!
 
Nej, ta tag i sitt liv var det, om skrutt vaknar snart, hittills har det blivit 40 min, hoppas på iaf en kvart till, då är klockan iaf 14...!

Kommentarer
Postat av: Hanna H

Jag gav en plåtning i doppresent till mitt gudbarn. Svårt att veta vad man ska ge för betydelsefull sak, så det kändes som en bra sak. Lycka till med fighten om vagnen!! Stå på dig!

2012-11-05 @ 20:32:18
Postat av: Sofi

Lycka till med vagnen. Vi köpte våran Carena dubbelvagn på Jannebanan i Västervik. W satt i den en gång (han nådde inte ens ner till fotdelen då) så sprack det där och nu är den helt slut.
Jag ringde aldrig om det. Dumt!!!!
Jag försöker också få till en fotografering. Vi fick en i doppresent. Det har vi alltid fått till barnen av Ts föräldrar till barnen. Men det där med att komma till o ringa. Ab o W är 10 mån An är äldre och An kommer också och bli det. Hoppas det är bra med er annars?

2012-11-06 @ 09:18:10
Postat av: angela

Oh vad spännande med studio bilder :-) jag har några på Noa och det är så värdefullt att ha!
Hoppas att allt går bra med vagnen, stå på dig!!
min nya blogg är www.angelanoa.com och är under uppbyggnad. kom gärna med ris och ros :-)
kram kram

2012-11-09 @ 14:19:04
URL: http://www.angelanoa.com
Postat av: Angela

Vad kul :-) hoppas du kommer trivas!
Ha det toppen
Kram

2012-11-12 @ 06:04:08
URL: http://www.angelanoa.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0