Förkyld!

Tyvärr är det inte jag, utan Noraskrutt... Började i torsdags, och sen har näsan runnit konstant... Lite feber och en envis hosta, men nu ikväll verkar det som att det börjar ge med sig. Hon har sovit en halvtimme utan att jag hört henne snörvla el hosta en enda gång, igår kunde hon knappt sova för att det bara bubblade i henne... Hoppas, hoppas hon får bli frisk nu. Dessutom har hon ätit bättre idag än vad hon gjort sen i torsdags, jätteskönt.

Det är så varmt och skönt, men insåg förut att lillskrutt har alldeles för lite sommarkläder, så det fick bli en beställning från H&M förut. Tyvärr var det ganska urplockat, men en klänning, ett par caprileggings och ett set med t-shirt/shorts blev det iaf, och en vit solhatt. Det har hon dåligt med. Själv skulle jag väl oxå behöva fräscha upp min garderob, men eftersom vikten varken går upp el ner, så är det inget kul att handla till mig... Det brukar bli lite lättare när det blir varmt och skönt, så nu kanske jag kan ta ett ryck igen. Har en liten plan som jag tänkte genomföra till semestern. Håller nog tyst om den så länge tills jag ser om den fungerar. Sjösatte den idag, och än så länge har det gått ganska bra... ;-) En HEL dag ;-)
 
Mamma har varit här och fikat en sväng nu ikväll, pappa är kvar i F-holm, de har städvecka. Nora blev glad att träffa mormor. Så himla mycket lättare nu när hon inte tykänns längre :-)

Lillskrutt blev 9 månader för 11 dagar sen. Det märks, hon har alltid varit nyfiken och framåt, men nu märks det ändå mer, framförallt på alla ljud hon har för sig, daddar och babbar och jejjar och hejjar mest hela dagarna ;-)
Hon äter nästan bara åttamånadersmat, de sexmånadersburkar vi har kvar är favoriterna, hon har fått egna bestick, men än så länge kladdar hon mest, men man måste börjar nånstans.
Hon sitter obehindrat och idag började hon så sakteliga att flytta på sig, men det var nog mer tur än skicklighet... ;-) Tror dock inte att det blir krypning, för just nu gör hon nåt jego med benen och tar sig framåt med, än så länge går det långsamt, men kommer hon bara på knepet, så kommer det bli full fart ;-)
Vi ska sänka sängen till lägsta läget ganska snart eftersom hon börjar sätta sig upp, och då är det garanterat bara en tidsfråga innan hon tänker ställa sig upp, tror jag...
Gåbilen är inte så kul länge, hon vill hellre gå och hålla nån i händerna, det är det bästa hon vet. Ganska kul att sitta el ligga på golvet och försöka ta sig framåt oxå, men hon är fortf ganska lat... ;-)

Hon växer, som sagt. Hon var precis vaken, lite orolig, tror det är värmen, men det allra skönaste var att näsan fortf höll sig lugn, och ändå var hon lite ledsen. Snälla, låt det fortsätta att vara lugnt...

Nu ska jag gå och fixa honungste till mig, så min hals oxå håller sig lugn, känner jag...


Kommentarer
Postat av: Sofi

Hej! När Adam började sätta sig upp själv dröjde det inte länge innan han också började ställa sig upp. När han började sätta sig upp i sängen sänkte vi den fort som attans. Tog inte många dar då han böjrade ställa sig upp från det att han började sätta sig i sängen, nån vecka för hans del tror jag. Hur är det med förskyldningen?

Här herjar magsjukan fortfarande. Tredje dagen nu för Adam men kanske, kanske är det på väg o vända. Han har börjat o leka lite nu igen och det har han inte gjort på två dagar. Jag hoppas =)

Kram Kram

2012-05-27 @ 15:09:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0