Tankar och funderingar

Min hjärna är fullproppad med tankar och funderingar mest hela tiden. N tycker jag är skitjobbig ibland, som analyserar och funderar alldeles för mycket, men det är jag. Jag har alltid varit sån. Det kan låta lite negativt att hela tiden fundera så mycket, men jag tycker inte det. Vissa saker funderar jag på bara för att det är roligt att utveckla tankar, men visst, vissa saker funderar jag ju över för att jag inte kan släppa dem... Har insett att det är bättre att skriva om kryptiska saker här än på FB, om nu det här kan anses kryptiskt... Kanske inte, men ändå. Efter min sista FB-fadäs, så tänker jag akta mig noga för vad jag skriver där. Har för övrigt minskat mitt statusskrivande ganska mycket, nyhetens behag är nog över...

Nåja, som vanligt blir det ju lite NoraNyheter och även lite funderingar. Vi var på BVC i tisdags, läkarbesök och sedvanlig kontroll. Noris tykänns rätt bra just nu och grät sig igenom besöket. Hon gjorde vad läkaren ville, men det var inte populärt... Jag fick frågor på vad hon kan och inte kan, som om hon sitter än. Ja, efter besöket så räknar jag henne som sittande, då hon sitter själv långa stunder numera, och även kan resa upp sig själv om hon hamnat i "fällknivs-ställning". Jag sitter med henne, för än vågar jag inte lämna henne. Läkaren frågade om hon "pratar" och det är väl det minsta man kan säga, hon är typ aldrig tyst... ;-) Kan bero på att hennes mamma och pappa heller aldrig är tysta, så det är nog ett släktdrag... ;-) Om hon tittar efter saker hon tappar, jo det har hon gjort rätt länge och om hon rullar runt. Ja, från rygg till mage, men inte tvärtom. Då kollar läkaren på mig som om jag är efterbliven... Hallå eller! Det hinner hon väl med, hon är bara knappt sju månader än, och jag hittar ingenstans att de "ska" kunna rulla från mage till rygg än... eller??

Vägning och mätning oxå. Mätningen gick bra, 1,5 cm till, men hon hade inte gått upp mer än 310 g på en månad. Ingen fara, tyckte Karin, hon följer fortfarande sin kurva, men jag funderar ändå. Hon har inte ätit så bra de två sista veckorna, jag har fått truga i henne varje tugga typ och det sa jag. Både Karin och Anna trodde nog att det är tänderna som spökar och Karin sa att om hon fortsätter så kan vi ta en vikt emellan nästa besök. Igår och idag har hon ätit jättebra, peppar peppar och jag hoppas det fortsätter... Vi träffar Karin på måndag på ÖF, så tror nog jag ska boka in ett viktbesök för säkerhets skull, det känns som en bra idé faktiskt, även om hon fortsätter att äta bra. Ska nog inte ta bort sena kvällsmålet iaf som jag tänkt...

Nu är klockan åt häcklefjäll för mycket igen. Jag ska fixa välling till Skrutt och sen är det sova som gäller. Hoppas hon sover lika bra inatt som föregående. Sov mellan 19-08 igår, vaknade själv för välling 22:30, somnade igen, jag petade i nappen på henne några ggr runt 6-7 och blev helt chockad när klockan plötsligt var 8 i morse. Inte mig emot, som sagt, gärna flera såna nätter...

Men nu välling och sen sova...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0