Det finns så mycket...

... jag vill skriva och så lite tid, el bara fel prioritering... Behöver inte hänga på FB hälften av tiden som jag gör nu... Jag uppdaterar inte min status där så ofta och jag spelar mest spel, så då skulle jag ju kunna ta hand om min stackars blogg lite istället, men men... Har varit lite trögt att skriva ett tag nu, men nu börjar det vara lite roligt igen. Det är roligt att läsa igen oxå, kanske för att jag känner att jag faktiskt har koll på läget numera, att Nora och vi har landat i att vara tre och har skapat våra rutiner som vi vill ha dem just nu. För det känns faktiskt väldigt bra just nu :-) Och då känns det oxå som att det är "tillåtet" att göra saker bara för mig själv, när Nora sover förstås, el när hon hänger med pappa.

Hon har börjat tykännas rätt bra, vår lilla tjej. Morfar är inte alls kul, likaså farmor, mormor går bra för det mesta, men inte alltid, och morbror funkar ibland. Faster ser vi ju inte så mycket, men märkligt nog så funkar hon bättre än både farmor och morfar... Det är lite trist, och jag förstår ju om pappa tycker det är skittrist när hon tvärdissar honom och bara blir ledsen, men det går ju över... Ska försöka vara lite noga, så hon får träffa dem minst en gång i veckan. Det gör vi ju oftast, men nu har det varit så himla mycket annat ett tag, och då vill vi helst vara hemma när vi inte har något inbokat. Visserligen är vi ju rätt sociala av oss, alla tre, men det kan ju bli för mycket av det goda oxå... Det märks ibland, Nora blir nästan lite överspeedad och då är det dags att ta ett par dagar hemma. Låter som vi far och flänger hela tiden, och det gör vi verkligen inte, men det är ÖF och promenader och fikor och åka och handla, osv... Trevliga saker, men inte om för många saker hamnar på samma dag.

Idag skulle jag ha åkt själv till stan, hade optikertid på em, men i morse ringde min mobil och då var det hon som jobbar på Synproffsen som sa att optikern var sjuk, så jag fick en ny tid den 26:e istället... Så istället för att åka till stan själv, och kolla på nya walkingskor till mig bl a blev att åka tillsammans med Nora på fm och enbart handla. Fröken skötte sig exemplariskt och var inte ledsen i bilen alls, som hon varit nu ett tag. Ja, inte igår heller när vi åkte hem från Figeholm förresten. Invigde iaf nya stolen på riktigt och det var en riktig höjdare, nu ser hon ju ut ordentligt. Vi måste bara se om vi kan vinkla den bakåt något mera, för hon somnade när vi åkte hem och satt med huvudet lutat framåt när jag stannade... Den är verkligen rak och N säger att han inte vet hur vi ska göra... Inte jag heller, hoppas stolen som vi ska köpa till SAAB:en går att vinkla mera. Blir nog ingen isofix som vi tänkte från början, men vi får se. Nora provade syssling Felicias igår och hon satt jättebra i den, så vi har nog bestämt oss vad vi ska ha för stol iaf, men det där med isofix får vi se...

Och nu tänkte jag lägga in lite kort på lilltuss, men inser att alla kort jag har på min dator är från i höstas och det är en jäkla skillnad på dem mot hur hon ser ut nu, så det känns inget kul... Måste plocka över lite från Ns dator, men det tänker jag inte pyssla med nu, för nu är det vällingtajm för fröken och sen är det sovdags för mig oxå...

Så dags att avsluta och fixa välling innan hon vaknar själv och är sur för att hon är hungrig och jag har väntat för länge och så tar det två timmar innan hon kommit till ro igen... Bäst att plocka upp henne i sömnen, in med flaskan, äta, rapa och lägga ner henne igen. Då sover hon oftast till imorron bitti. Så bäst att sätta fart nu, så vi slipper onödig vakentid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0