Klagoinlägg + lite annat!

Läste flera statusar på fb som handlade om kräksjuka, och snälla, imorron när vi åker till stan vill jag att alla människor som har minsta lilla symptom på kräksjuka fattar att de ska hålla sig hemma och att de kan smitta andra om de är bland folk... Fatta!!!

Har ont i vänster axel ikväll, slemsäcksvärk... bläää! Jag använder oftast inte vänster arm så mycket till att bära Nora med, har henne oftast på höger sida, eftersom jag är vänsterhänt och vill ha den fri, så jag vet inte vad det beror på. Tror det finns Ibumetingel i medicinkorgen, så ska nog smörja på lite sånt...

Nu ska jag strax väcka Nora och ge henne mat för natten. Inatt vaknade hon inte förrän kl 6 och då bäddade jag ner henne hos mig och så sov vi till 7:30. Då fick hon ersättning och sen slocknade hon en stund till. Sen har det blivit mycket vakentid, lite dålig tajming från min sida bl a, men hon har faktiskt hållit sig bra idag. Sovstunderna har ökat till 45 min... oftast, så kanske kan hon hålla sig vaken några timmar snart och sen sova ett längre pass istället... Jag hoppas, men tror inget... Känns bara som att det vore bättre för henne...

Imorron ska vi som sagt åka till stan och handla. Maxi har barnveckor, så jag ska passa på och bunkra burkmat, nappar, grötpulver, mm. Sen hade de visst Tag Tre För Två på kläder, och Maxi har faktiskt helt oki barnkläder, så det tänkte jag oxå passa och inhandla. Låter som att jag får använda lite presentkort imorron :-)

Nej, nu ska jag göra iordning Noras mat, så jag kommer i säng nån gång jag med. Ska förresten göra mig iordning för natten innan hon får mat. Och hänga tvätt kom jag på nu... Bläää...

Kommentarer
Postat av: Sofi

ja, bläää för och hänga tvätt. Gjorde jag med igår kväll innan jag gick och la mig!!! Tycker tvättmaskinen går här jämt. Men nu är den ena tvättställningen trasig, gick sönder i lördags. Så nu får jag inte plats med så mycket tvätt. Ska inhandla en ny på fredag. Annas blir det ännu mer kaos här med tvätten. Vi har inte så mycket tur här just nu =) fått våra vänners otur som de hade ett tag! =) Jaja



Viktklubben var jag med i ett tag. Den var okej. Men tyckte det var svårt att hålla på o räkana kalorier o skriva upp vad man ska äta. Men var ju inte lika motiverad då som jag är nu. Man se ju hur många karlorier man ska äta på en dag och hur mycket man har tillgodo om man tränar osv. Jag har varit inne på och registrera mig där igen men vi får se.

Jag har inte varit inne på fejjan idag. Barnen är på dagis. Jag hoppas dem inte får magsjuka nu men vi brukar inte ha turen och klara oss från den!! Men jag får leva lite på hoppet här o hoppas att vi klarar oss. Ha det bra ni med. Kram Kram

2012-01-17 @ 10:20:29
URL: http://sofiisplace.blogg.se/
Postat av: Anonym

2012-01-20 @ 13:50:56
Postat av: Sofi

Det är lugnt.

Det kan ju vara så att det är det som är problemet. Har inte kommit så långt i mina tankar att byta sån napp =). Bara för att det funkade med sån napp på mina grabbar behöver det ju inte funka med Adam. Men han använder ju amninsnapp när han ammas så tycker det borde funka.

han blev lika förbanad igår kväll men jag fick i honom lite. Gjorde ett försök nu på morgonen då han inte verkade mätt men han totalvägrade.

Tog en sväng ner till Willys och skulle köpa de andra varianten men glömde bort. Ska skicka karl sen o prova igen ikväll.

2012-01-20 @ 13:55:55
URL: http://sofiisplace.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0