Trööött!!!

Man blir trött av att först vara på öppna förskolan och umgås och ha det trevligt, sen gå en nästan två timmar lång promenad samtidigt som man pratar, och sen hem och försöka aktivera Nora under eftermiddagen, samtidigt som man lagar mat och försöker hitta en kök under all bråte och disk. Sådär, det var väl min sammanfattning av dagen i stort.

Imorron blir det stan och handling. N ska till tandläkaren och under tiden ska Nora och jag gå på stan. Hmm... det är verkligen sånt som jag inte behöver, gå på stan alltså... Man blir ju inte direkt rik på att vara föräldraledig... Nåja, hon behöver lite byxor, lillfisen, så antar att det får bli en tur på Lindex och deras tag tre för två-ställ. Sen måste jag nog känna lite på ena Bamse-dressen oxå. Den ena fick hon i halvårspresent av farmor, men den andra... och den här bodyn är inte fel heller... :-) Behöver jag säga att jag gillar Bamse-kläderna... ;-) Bamse, Fix, Po.P, och Esprit är favoriterna, tror jag :-) Sen handlar jag ju inte enbart det, alldeles för dyrt, speciellt de två sistnämnda, men de två första blir det en del av :-)

Nu ska jag strax fixa lite välling till lillhjärtat. Hon är så duktig på att äta, så hoppas snart att vi kan få bort det här sista målet, nu äter hon bara ett mål ersättning och det är om hon vaknar väldigt tidigt, annars är det gröt och mat som gäller. Önskar bara att jag kunde få i henne lite mera vätska, för hon är så himla trög i magen... Hon har ärvt det av mig, alltid haft det problemet, men jag hoppas för hennes skull att det blir bättre när hon börjar röra mera på sig.

Nu är det strax väder på Nyheterna, sånt brukar jag vilja ha koll på, så ska kika på det, sen mat till hjärtat och sen sooova.

Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Birsen

jag gillar Lindex kläderna! har alltid gjort. Förra sommaren hade dom Emil och Ida sortimentet och dom va riktigt söta. Gillar inte riktigt kappahls kläder..elelr jag hittar inget fint där. Villervalla är en stor favorit här hemma ;)

2012-02-16 @ 21:25:44
Postat av: Lottis

Birsen: Jag gillar inte heller Kappahls nåt vidare el så har jag bara haft otur, men hittar nästan aldrig nåt där, bara newbie-grejer och det är alltid så urplockat i storlekar. Dessutom går det bara till 68, tror jag och det håller vi nog snart på att passera... ungen växer så det knakar... :-) Villervalla är fint och jag gillar Geggamoja oxå, men det får nog bli när jag börjar jobba igen, är ju inte direkt gratisgrejer...

2012-02-16 @ 22:51:41
URL: http://livetenligtlottis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0