Jag lever fortfarande!

Egentligen sitter jag och totar ihop typ ett blogginlägg om dagen, men jag kommer ju aldrig till att skriva ner dem... Någon, hon heter visst Nora, har tagit över mitt liv. Kräver uppmärksamhet varenda minut hon är vaken, jag sitter på toa med dörren öppen och skriker "jag är häär", om hon inte ligger på mattan bredvid medan jag skiter... typ. När hon sover, så sover jag med, höll jag på att skriva, men det gör jag inte. Då passar jag på att surfa runt, lite hänga på fb, läsa mail, svara på mail, kanske ringa, för det kan jag inte göra när hon är vaken, då blir hon avis på telefonen... Hon fattar ju att jag inte pratar med henne då... Men hon är alldeles underbar, min goa lilla jobbiga tjej. Tänkte jag skulle försöka få ihop lite vad hon kan, helt enkelt sno idén från Sofi och hennes Adam, som är född nästan samtidigt som Nora. Så det kommer inlägget handla om den här gången, Nora alltså.

Hon är nästan precis 6½ månad, ska till BVC om en vecka, men för tre veckor sen vägde hon 7010 g och var 62 cm lång, en liten fis om man jämför med andra, men hon följer sin kurva och det är huvudsaken.

Hon kan:

- rulla från rygg till mage
- ligga en stund på mage och leka med nån leksak
- roa sig i gå-bilen, inte riktigt köra än, mer än bakåt, men på gång
- sätta in nappen själv, iaf ibland
- ta tag i leksaker och flytta från ena handen till den andra
- "prata", hon har en massa ljud för sig, det nya är "da"
- sitter riktigt bra, dock inte helt själv än
- sitter bra i vagnen

På gång:

- har vänt sig från mage till rygg, men blev ganska paff då det hände...
- sitter nästan själv i en kundvagn, men med "kundvagnsbälte" går det bra
- drar upp benen under rumpan och "gungar", men det är lite jobbigt än

Äter:

- Gröt/välling till frukost
- Gröt/mat till lunch
- Fruktmos till mellis ibland
- Middag
- Mellis fruktmos el frukt/yoghurt
- Välling till kvällen/natten

Hon är en ganska sparsmakad dam, så mer än en halv stor burk går inte i, och sen lite fruktmos. Hon är kinkig med vattnet, men det går bättre. Vill inte ge henne dryck med smak, för då är risken att hon kommer strunta i både maten och vattnet sen. Hon äter nästan en portion gröt och ibland lite fruktmos oxå. Ersättningen ratar hon helt, vägrar äta mera när hon upptäcker vad det är i flaskan.

Hon har blivit lång, tycker jag. Får se vad de säger på BVC på tisdag, om hon går upp som hon ska nu när hon äter nästan enbart mat och gröt, lite svårt att få i henne mellanmål om dagarna och ändå äter hon inte så stora portioner mat...

Använder strl 4 i blöjor och igår fick jag maila Libero, då jag upptäckte att ett helt paket saknade fästremsa där man sätter kardborreflikarna. Blöjorna funkar, men går upp väldigt lätt och sitter inte så bra. Ska skicka in en blöja och mina kontaktuppgifter, så får vi se vad de säger. Ersättning skulle jag få iaf, men lite tradigt eftersom det var sista paketet... Idag är nya inhandlade, både på Lidl och Maxi, så nu klarar vi oss ett tag.


Nu ska jag göra mig klar för natten och sen ge Nora nattvälling, sen sooova. Blev andra planer imorron tyvärr, men men... Hoppas på att vi får en nice dag iaf, om än inte lika nice som vi tänkt oss...

Kommentarer
Postat av: sofi

Roligt o läsa om va lilla noris kan. Hoppas vi kan få till en middag sen. Men förstår om ni vill hinna färdigt. Ja ska börja röja en garderob nu o göra om. Börjar få platsbrist. Kram kram

2012-03-04 @ 21:52:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0